Stressig dag.

Jag la mig i sängen vid ett inatt och chansade på att jag inte skulle bli utringd till jobb på morgonen. Den bistra sanningen var dock en annan. Helt dödstrött vaknade jag utav att mobilen ringde 05.30 och arbetsledaren frågade om jag ville till Gruvön och jobba åtta timmar. Självklart kan jag inte säga nej till det! Så ner till jobbet bar det.

Efter åtta långa timmar där jag sopat golv och kört skurmaskin i hela pappersbruket så var jag äntligen på väg hem!
En snabb dusch fick det bli och sedan iväg för att köpa blommor i blomsteraffären till mamma som fyller 60 år idag! Blommorna blev köpta, en fin (ganska så vårig) bukett, och så långt var allt bra.... fram tills jag kom tillbaka till parkeringen och skulle starta bilen. Ingenting hände! Inte ett minsta lilla knyst! Jag vred om nyckeln, men nej. Innan hade den ju gått hur bra som helst och nu var den helt plötsligt död - batteriet. Så fick bli att ringa pappa snabbt som fick komma och hämta mig innan blommorna skulle frysa ihjäl. Hem med dem till mamma, som blev så glad så, och i med lite mat i magen innan det var dags att dra tillbaka till parkeringen (då ska ni veta att jag stod vid swedbank, i rusningstrafiken mellan halv fyra och fyra) tillsammans med pappa och Mikael som hjälp. Med lite startkablar gick Forden igång snart igen och vi kunde köra hemåt mot Floran!
Under tiden jag var där fick batteriet laddas och när jag nu skulle åka hem startade bilen iaf, tack och lov. Frågan är nu om den kommer funka till morgonen eller inte... kanske får man sig en morgonpromenad i den sviniga kylan! Men det ska jag väl överleva.
Har en toppenvecka framför mig förresten...jobb veckan ut! Kanon värre! =D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0