Oväder även på Gran Canaria?

Jag är glad att vi inte valde att resa dit den vecka som varit nu.. Tydligen har det varit kasst väder och regnat i fyra-fem dagar. Hemskt att få en så förstörd semester om man bara är där under en vecka.
En gammal arbetskamrat till mamma är där nu och även en som jag känner... så hoppas de inte har haft det helt förjävligt. Bara att hoppas på att vi får en kanonvecka när vi drar om 1½ månad!

Men men, de är inte ensamma om att ha skitväder... här är det helt otroligt. Vi tar oss inte ut från parkeringen då plogbilen inte varit hos oss och skottat än! Jag undrar när de tänkt sig komma... Thomas kan ju bara glömma att ta bilen till nattskiftet. Antagligen blir det nog jobb för min del också imorn då en del folk säkert är insnöade, så jag får räkna med att pylsa på mig massor utav kläder och bege mig till fots... frågan är vart fötterna tar mig. Endra till Gruvön eller till Backv. Om jag får välja själv blir det Gruvön, så slipper jag backarna, plus att jag får fler jobbtimmar då med! ;D Vi får väl se vem som är först med att väcka mig till morgonen... jag skulle bli hemskt förvånad om ingen ringde alls!

Ahhh, ge mig vår, ge mig sommar! Ge mig värme, sol och bad!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0