Julen 2010.

Har haft en underbar jul trots att min älskling inte kunnat vara vid min sida hela tiden..speciellt under nätterna. Men tiden som vi fått tillsammans har varit mysig och tiden utan honom har jag spenderat med min familj hemma på Floran. Jag har till och med blivit så hemmastadd där så jag valt att spendera både fredags- och lördagsnatten i mitt gamla barnrum. Lilla Plutten har varit med dit han också så han slapp sitta ensam här hemma i lägenheten under julhelgen. Som farmor alltid brukade säga om sin hund Prince: "Han ska känna att det är jul han också". :)

Eftersom jag inte orkade krångla med att ta med Plutten hem ensam idag så bestämde vi oss för att han får stanna en natt till på Floran. Föräldrarna tycker att han är så söt så de har inget emot det, och då kan babe hjälpa mig bära in honom och buren i lägenheten imorn istället. Lite svårt att göra det själv..
Efter att nyss ha pratat med mamma i telefon och hörde att det hade hänt en liten incident med hennes prydnadskuddar i soffan var hon väl inte riktigt lika glad som innan, men de var ganska gamla och slitna och det behövs verkligen köpas nya, så hon kunde trots allt skratta åt det hela ändå ;P

Utan en sambo hemma och utan en liten Plutt som brukar sitta och kolla på mig ifrån buren där nere på golvet så känner man sig ganska ensam faktiskt. Tur att jag har lillan i magen som sparkar lite då och då och påminner mig om att jag inte är helt ensam, trots att jag inte kan prata eller beröra henne.. Men ändå skönt att känna något litet som gör så jag inte känner mig så ensam :) Hade jag inte varit gravid så hade jag troligen varit ute i stan idag eller varit in på Färjestads utematch, men då jag under det närmsta året avstår alkohol känns inte detta så lockande. Visserligen behöver man ingen alkohol på utematchen, men där är det istället kylan och trängseln jag helst vill avstå. Men appropå den - riktigt kul att se dem vinna faktiskt! Efter de miljonerna som de kastat ut på att bygga den nya utearenan så fanns inget annat än vinst på schemat idag!

Fick reda på igår att farfar inte var så kry heller. Tror han åkt på influensan eller något liknande. Inget bra tecken när de gamla åker på feber på över 39 grader, så därför blir man lite orolig, men får hoppas på att det snart går över och att han mår bra snabbt igen. Farfar är en tuff gubbe! Man märkte inget på honom på julafton när de var hemma på Floran utan det kom sedan under natten.. Hoppas på positiva besked imorgon!

Julklapparna då..!


Från älsklingen: Digital fotoram, Donna Karan parfym och skiva med Bon Jovi till bilen :)


Från mamma, pappa och bror: Två jättefina ljuslyktor, choklad och presentkort på Ikea med ett mycket trevligt belopp! :)

Från farmor och farfar fick jag och Thomas varsitt kuvert med pengar, och från Camilla och Putte en jättefräck "Mina första år"-bok! :)

Supernöjd med alltihop och som sagt riktigt nöjd med hela julhelgen i stort. Det enda jobbiga är detta med farfar, men vi hoppas på en ändring till det bättre till morgondagen!
Hoppas ni alla haft det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0