Nässprayen är min bästa vän!

Ja usch vad hemskt det är att vara täppt i näsan! Och tyvärr vill det inte ge med sig heller... jag har råkat ut för den jobbiga, s.k "graviditetstäppan". Under graviditeten svullnar slemhinnorna i kroppen och bidrar till att många blir täppta i näsan osv, varav jag lyckats bli en av dem. Trodde det skulle ge med sig nu när min stora förkylning började släppa, men icke. Det hänger kvar sen två veckor tillbaka. Rekommendationen att man inte ska använda nässpray mer än 10 dagar i streck kan jag bara glömma, får ju inte luft på nätterna utan sprayen. Finns en koksaltlösning med Menthol på apoteket som heter Renässans som jag prövade men den var bara skit. Kändes bara som man fyllde näsan med vatten, helt oföränderligt blev det. Nässprayen Nasin har numer blivit min bästaste vän!

...Och som att det inte räcker med att jag tidigare vaknat 3-4 gånger på natten av att jag varit kissnödig, nu vaknar jag dessutom 3-4 gånger till för att jag är täppt.

Gnälligt inlägg jag vet, men hoppas bara det ger med sig snart så jag får sova ut! :)

Jag har ju faktiskt varit ganska skonad annars så jag borde kanske egentligen bara vara tyst och gå och lägga mig ;P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0