Plånbok på äventyr.

Jisses, fick ett sms imorse som jag inte alls var beredd på... någon som frågade mig om jag hade tappat bort min plånbok. Vadå, tänkte jag... inte vad jag vet... eller?
Började leta som en blådåre här hemma och insåg sedan att denna någon som skickade smset måste ha haft rätt! Plånboken fanns inte någonstans... Började tänka på vart jag sist hade haft den och efter inte alls så lång tid kom jag på att jag hade den när jag tankade! Pucko jag hade satt i kortet och när jag slagit koden och skulle börja tanka var jag tvungen att lägga ifrån mig plånboken för att kunna hålla i bensinslangen. La därför plånboken på biltaket.... Och vad gör jag sedan? JO! Vi sätter oss i bilen och åker därifrån med plånboken kvar på taket!
Tjejen jag pratade med hade sedan hittat den utanför rödljusen vid Gruvökorset! På väg mot Slottsbron! Hon hade stannat och skickat ut hennes dotter i vägen när ingen bil kom för att hämta den... sedan hade hon letat upp mig på nätet på en massa olika vis och till slut fått tag i mitt nummer!
Tack gode Gud att det finns ärliga människor här i världen! Gav henne ett stort tack och ska nu, när jag kunnat ta ut pengar, skicka ett tackbrev till henne med en liten hittelön. Jag menar... vem tusan brukar stanna mitt på landsvägen för att ta upp en plånbok och lämna tillbaka? De människorna kan man nog räkna på fingrarna tror jag..

Shit... inte dåligt att plånboken låg kvar på taket så länge trots allt ;P


Kommentarer
Charlotta

Gud va härligt Anna...att det finns så ärliga och hjälpsamma människor...du gör helt rätt i att lämna en "liten hittelön"Kramisar

2010-08-18 @ 14:26:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0