Husmoderlig idag.

Efter att jag hade fixat iordning middag förut så blev det ett bakförsök! Hittade ett recept i en utav mammas Hemmets journal-tidningar som jag var tvungen att pröva på - Susses hälsobullar. Ganska enkelt recept och inte alls lika mycket mjöl som det brukar vara i alla andra (dock blev ju inte degsatsen lika stor heller då men). Men Gud så skönt när det inte är över 10 dl mjöl, lättbakat och så mycket roligare på så vis.
Efter tio minuter i ugnen och femton minuter på svalning så blev det dags för ett smakprov, och visst funkade de! Ett matbröd jag gott kan tänka mig att göra igen!

Älsklingen håller just nu på med kvällens mat - fisk med potatis och god fisksås. Tänk att det faktiskt var först när jag träffade Thomas som jag lärde mig att äta fisk (dock inte all sorts fisk, men vissa åtminstone). Gott ska det bli iaf! Om klockan inte blir allt för mycket kanske jag ska vara ännu mer husmoderlig och göra en kladdkaka som Thomas var extremt sugen på tidigare idag. Och visst är det gott!!?

Efter mycket om och men har jag nu bokat om min klipptid två gånger också! Insåg att det var för lång tid kvar till den 18:e mars så var tvungen att flytta fram det en vecka. Kunde inte hålla mig! Insåg därefter att jag var inbokad på jobb just den dagen och fick därför flytta på det ännu en gång. Så nu är det bestämda datumet den 11:e maj!


Spännande dag imorgon också!! Shit!


Kommentarer
camilla

haha ja det är grymt länge kvar till 18 mars :D

2010-04-28 @ 22:01:14
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/
Charlotta

Mmmmmm,låter som mumsiga hälsobular,jag kan kanske få receptet?Hoppas att klippningen blir av snart själv ska jag klippa och färga i morgon.Det ska bli såååååå skönt,har inte varit till frissan på över 2 månader.Har inte haft råd.Hoppas att allt är bra med er,vi bara måste träffas snart,Kram Charlotta

2010-04-29 @ 09:09:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0