Då har man firat den kommande 23-års dagen!

Älsklingen sjöng en liten sång för mig imorse (trots att det egentligen inte är min födelsedag förrän på onsdag, men eftersom vi skulle ha kalas idag kunde vi lika gärna ta allt på en gång!) och så gav han mig paket. En liten ask...och det bådar ju alltid gott! Hade nämligen önskat mig en ny ring, och det var vad jag fick! Hade inte alls sagt hur jag ville den skulle se ut eller någonting utan han valde ut den helt själv, och den var jättefin! Den kommer jag bära med mig jämt ;D Utöver ringen fick jag även 500:- som hjälp till en ny mobil jag vill köpa. Han hade tänkt köpa en till mig först men då han inte var helt säker på vilken jag ville ha (och då han hörde att jag gärna ville ha en ring) så fick jag det istället! Och jag klagar inte! =) Så fint så!


Haft ett fint kalas här hemma denna eftermiddag. Bakade som en tok igår för att ha lite saker att bjuda på och imorse blev det ingen lugn stund heller för den delen. Istället för den vanliga Pavlovarullen som jag brukar bjuda på så blev det en vanlig marängtårta som jag fick receptet på utav Helene. Första gången som jag gjorde den och den hade kunnat bli lite bättre, men första gången är ju trots allt första gången. Helene lyckas lite bättre med den måste jag säga! Men som en liten backup hade jag även bakat en pekannötspaj (som verkade väldigt populär) och Nutellamuffins! Hade gjorde dubbel sats utav muffinssmeten så jag skulle ha lite att frysa in, men det blev otroligt mycket smet faktiskt så jag hade så det räckte och blev över. Passade därför på att slänga med farmor en påse när hon skulle gå så de har något gott att äta på framför tv:n ;D Som tur var så verkade det som det mest bara var jag som tyckte att marängtårtan inte var så bra, så den gick åt som smort ändå! Det var en liten pyttebit kvar som Mikael fick ta med sig hem, han blev förtjust i den!

Det var trevligt att så många kom iaf måste jag säga! Igår fick jag reda på utav Helene att Nattis och Gabbe troligen skulle komma och det var ju en trevlig överraskning, sedan blev vi ganska paffa när även Krille dök upp, men det var bara trevligt med lite folk! =) Förutom dessa var ju då Helene här, tillsammans med Rio, och mamma, pappa och Mikael dök upp samtidigt med farmor och farfar. Trångt blev det i vardagsrummet/köket, men det är bara mysigt det ;D Killarna hade fullt upp med att följa hockeyn AIK-Växjö så de hade nog ingen tanke på hur tight det var! Tack alla ni som kom, ni gjorde så jag fick en fin dag!

Presenterna då! =)
Lotter från Helene och Rio som jag vann 40:- på.
Lotter från Nattis och Gabbe som jag vann 50:- på.
Pengar, lott och blomma från farmor och farfar.
Pengar och blomma från mamma, pappa och Mikael.
Jag hade sagt redan ifrån början att jag helst av allt ville ha pengar så jag kan köpa vad jag vill, ex ny mobil, så jag kan inte vara annat än nöjd över det jag fick! Nu har jag pengar så jag kan köpa mobilen utan att lägga ut ett enda öre själv! Tack alla ni än en gång för presenterna! =)

Imorgon efter jobbet bär det av till staden med mamma. Ett besök hos frissan där hon ska fixa till min lugg blir det, sedan lite lunch på något mysigt ställe (Royal kanske) och sedan kolla lite affärer. Antagligen blir det en mobil redan då! =)
Jobbet ja förresten... stoppveckan på Gruvön väntar nu, så det blir nog mycket jobb för min del. Är bara uppskriven imorn och på lördag än så länge men skulle inte förvåna mig om det blir hela veckan ut! Det kommer vara en himla massa firmafolk där nu som ska kolla upp alla maskiner och allting på hela Gruvön så det kommer vara typ 600-800 fler folk än vad det brukar! Gissa om det kommer bli mycket för mig att göra! Det kommer bli kämpigt, men som tur är så är det lång tid kvar tills nästa stoppvecka! =)




Kommentarer
Charlotta

Vilket HÄRLIGT kalas!:)

GRATTIS i förväg.

Hoppas att det blir en mobil och hoppas att jag får se ringen snart, är jättenyfiken:)

Kram

Charlotta

2010-04-11 @ 21:12:20
Tilda

Grattis tjejen på den stora dagen =) Hoppas du får en fin dag!!

2010-04-14 @ 13:22:46
URL: http://mamaja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0