Ska man orka vila idag tro?

Jo, jag tror ta mig tusan att jag ska göra det! I två dagar nu har jag kämpat mig upp tidigt till gymmet för att pröva träna lite men det har varken varit kul eller gått bra p.g.a en mage som ställer till problem. Därför är jag nu värd att få vara hemma och vila och hoppa fotbollsträningen som jag egentligen har kl 18.30 ikväll.

Vad ska man göra istället då tro? Egentligen skulle jag ha städat eller nåt, men pysslade lite med det igår.. Byta gardiner skulle jag kunna göra också men än vill jag inte utesluta ljuset som kommer in genom de ljusa gardinerna. Mörker kommer vi få i över ett halvår nu, så varför skynda på den processen ytterligare?
Nej, de gamla får allt hänga kvar ett tag till, trots att jag är äckligt sugen på att hänga upp de nya mörka.

Varför blir det alltid så att man alltid i slutet av sommaren längtar efter hösten fast man annars egentligen avskyr när den kommer? Kanske har det med den lockande soffan och dess filt att göra, eller med de mysiga ljusen man börjar tända framför en mysig middag eller film? Oavsett vilket så börjar jag faktiskt längta. Kanske har det också lite med att hockey- och innebandysäsongen drar igång igen? =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0