Yes, hon ringde.

Fick ett positivt och uppmuntrande samtal när jag var på jobbet förut idag! Det var René som är arbetsledare på ISS. Som jag nämt tidigare så hade ju mamma gett henne mitt nummer utifall de behövde ringa in vikarier någon gång. Och nu var det dax! De behövde några som ska jobba helger på pappersbruket på Gruvön. Ifrån början var det tänkt att de ordinarie städerskorna skulle gå ut och ta en helgdag någon gång i månaden och istället få ledigt en fredag, något som många inte var så sugna på.. Och då bestämde sig René för att sätta in nytt folk, vikarier, som ska ta över denna uppgiften istället. Hon hade redan frågat en, sedan frågade hon mig, och nu hon skulle fråga någon mer. Hur mycket jag får jobba beror på hur många vikarier hon tar in. När jag väl jobbar kommer jag jobba lördag och söndag, och helgen därpå är det någon annans tur, sedan blir det min tur igen längre fram. Så jäkla skönt!
Arbetstiden är bara fem timmar båda dagarna, så det kommer ju inte bli sååå ansträngande att gå upp och jobba helg, man är ju snart hemma igen. Sen är det bara att hoppas på att man får fler timmar på kommunen under vardagarna (eller kanske rent ut av fler vikariattimmar på Gruvön) så man får in en riktigt skön lön!
Lite fränt faktiskt, det här är första gången som jag har två jobb samtidigt. Och jag tror faktiskt jag kommer trivas med det!


Städtant? Jajjemän!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0