Prövat på nytt snacks.

Torkade äppelskivor som hade varit lagda i citronsyra eller nåt liknande. De blev sega, nästan som winegummin, eller som skumgodis snarare, men det var faktiskt ganska gott. Syrligt, mäktigt på något vis. Skulle nog inte klara av att käka många, men nu är det prövat iaf.
Det var på dagiset som de hade gjort iordning. Jag blev utringd på jobb igår och fick reda på idag att jag har jobb där resten utav veckan. De hade gjort iordning sitt äppelsnacks till en liten marknad de ska ha där imorgon. "Backmarten" kallar de det. Barnen har gjort en massa olika godgrejer tillsammans med fröknarna, och så ska de sälja till sina föräldrar när de besöker dagiset imorn. Det kan bli spännande att se.
Kommer ihåg att vi hade en "marknad" när jag gick i femman eller nåt. Kommer du ihåg den Camilla? Medeltidstema, där det såldes glaserade äpplen, sköldar som vi hade gjort osv.. Så var det små vimplar överallt om att Grums hade fyllt ett visst antal år eller nåt. Jag och Camilla gjorde en sköld ihop, har för mig att den var vit och blå? eller..? Hmm.. men iaf så var vår den som var mest eftertraktad. ;D Föräldrarna fick lägga bud på dem väl? Var det inte så? För har för mig att vår blev den dyraste, eller åtminstone mest eftertraktade..? Minns inte riktigt, men minns iaf hur otroligt stolta vi var över vår sköld.
Självklart ville vi ju att våra föräldrar skulle köpa den, men det var någon annan som hann före, kommer däremot inte ihåg vem.
Men det är iaf en sådan grej som jag kommer ihåg väl (eller iaf skapligt ;P) från tiden då man var liten och gjorde någonting som man verkligen tyckte var jätteroligt! Den marknaden alltså.. det var tider det!


Kommentarer
Anna

haha den marknaden kommer jag ihåg :)

2009-10-07 @ 23:02:27
URL: http://annamyren.blogg.se/
Camilla

Haha ja den kommer jag allt ihåg. Vår sköld var ju vit och blå med ett svart svärd i mitten. Minns det som det vore igår! :P Såld först blev den också, så ja, rätt nöjda var vi! Grymt snygg var den!! Det är så roligt att du kommer ihåg så mkt, sitter och skrattar när jag läser din blogg om våra upptåg när vi var små! Det var tider det!

2009-10-08 @ 08:38:01
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0