Värva nytt folk nu för tusan Färjestad!

Plattmatch åter igen. Fattar inte vad det är som händer med de Svenska Mästarna.
Innan de vann förra matchen emot Djurgården så hade de tre raka förluster och nu åker de på ytterligare en. Visst, lag som HV71 har jag inte ens en förhoppning om att de ska slå, men lag som Brynäs och Södertälje och liknande ska de egentligen vinna över. Dessutom så var matchen då de vann emot Djurgården ingen höjdare heller då den slutade 0-1. Endast ett mål alltså, och endast ett denna match med.
0-19 i målskillnad mot HV om man räknar med träningsmatchen i början utav säsongen. Är det vad man ska vänta sig av mästarna?
Jag vet att de har ett helt nytt lag, och det förstår jag klart och väl, men nog borde de väl vara lite samspelta nu? Idag var det trots allt elitseriens 23:e eller 24:e omgång eller liknande.

Jag tror jag vet varför FBK inte får in puckarna också... en sak som jag verkligen tänkt på. Kolla varje anfall, varje gång som Färjestad kommer in i motståndarnas zon med pucken... Hur många grönklädda kan ni se? Hur många nissar är där inne? Och svaret är: I nästan varenda anfall: 2 pers! Man kan inte göra mål med två anfallare mot fem försvarare.
Någon skjuter ett skott på mål och målvakten släpper retur. Hela tiden sitter man och hoppas på att en FBK spelare ska dyka upp i nedre delen utav rutan och skjuta in pucken i mål.. men vad händer? Det kommer aldrig någon! Vart är backarna i Färjestad som ska komma in där och bara smälla på? De ska inte vara bakom blålinjen i ett sådant läge! Så var det ta mig tusan aldrig förra säsongen och jag vette fan varför det ska vara så just nu...

Så nej, upp med hela laget för tusan annars får ni aldrig in några mål.  Det är verkligen inte konstigt att det varit så målfattigt på sistone. Och när de väl får chanserna så har de inga spelare som kan träffa mål heller! Så för Guds skull Perra , värva nytt folk som kan träffa mål!! Och ta gärna bort denna Blindenbacher, han saboterar mer än vad han gör nytta. Förstår verkligen inte hur han kan vara bland dem som har mest istid i hela laget.

Ibland vill man bara stå i båset själv!



Jörgen Jönsson - en kille man verkligen saknar i dessa tider!


Förra veckans träning:

Måndag: Styrketränat triceps och rumpa
Tisdag: Styrketränat rygg och mage + cykel 25 min
Onsdag: Styrketränat axlar och bröst + crosstrainer 20 min
Torsdag: Styrketränat ben och biceps + cykel 25 min


Kommentarer
hanna med magen

Hehe det låter nice det! :)

Ni har pratat om att försöka skaffa en bebis? :)

HEhe man tackar man tackar!! :)



Kramar

2009-11-24 @ 11:58:29
URL: http://hannafors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0