Kul med något annorlunda.

Direkt efter jobbet bar det av in till Karlstad för klippning. Det jag hade sett fram emot så länge verkade gå emot mig redan imorse, då de ringde från Aqua och sa att Johanna som skulle klippa mig hade blivit sjuk. Nästa vecka har de stängt då de håller på med renovering så jag skulle inte få klipptid förrän måndagen därpå.
Dröm och glöm! Jag skulle ha min klippning idag!
Aldrig att jag skulle orkat vänta en och en halv vecka när jag sett fram emot detta så länge nu. Dock hittade till slut turen mig på fredagen den trettonde. EN tid fanns kvar hos en utav de andra frisörskorna, kl 14.30. Denna tid skulle min arbetsdag egentligen precis tagit slut, men fick lov att gå tidigare för att hinna in till Karlstad. Såå skönt!


Så klippning blev det! Som jag sagt tidigare var jag sugen på lugg och hade några bilder i min mobil som exempel på hur jag ville att det skulle se ut. När jag sedan berättade för henne (Kristina) att jag litade på henne och att hon i princip fick fria händer (bara för att frisörskor ska ju veta vad de gör, det kan aldrig bli fel ;D) så såg jag en bra bit av håret ryka. Dock inte överallt, utan bara på vissa ställen där hon klippte upp det en bra bit.
Men en lugg fick jag allt till slut och en uppklippt rufsig frisyr. En riktig rocker kände jag mig som ;P

Träffade Madde efteråt på en fika och hon kände knappt igen mig sa hon. Kanske ser jag bra annorlunda ut ändå ;P Vi funderade på om jag skulle gå över till hennes rockiga sida eftersom jag nu fick frisyren till det. Men nja, jag behåller nog min egna stil, även om det bor en liten rocker innuti mig som bara vill komma fram. För en sak kan jag inte dölja, rockmusik kan faktiskt vara riktigt ljuvligt i mina öron! ;D


Senare mot kvällen, när jag äntligen hade kommit hem för första gången sedan jag åkte till jobbet, så kom Matilda över några timmar. Hon är här från Norrland nu och passade då på att kika in, hälsa på kaninisen och kolla tapeterna. We really had some catching up to do!
Det får nog bli en promenad för oss nu i helgen pratade vi på. Finns inget bättre sätt att motionera på än att knalla runt på gata efter gata och töla bort tiden med sällskapet. Motion blir inte alls jobbigt på det sättet!


För er som är nyfikna kommer då några bilder på den "nya rockiga Anna!" Passar jag i lugg eller ska jag gå tillbaka till min snedlugg nästa gång? Vad tror ni? =)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0