Kladdkakerecept!

Eftersom Hanna var så otroligt sugen på choklad sa jag åt henne att baka en kladdkaka - den brukar dämpa alla chokladbegär! Dock hade hon inget recept så tänkte här dela med mig utav det jag använder. Ta gärna del utav det allihop, jag är förälskad i den iaf! Dessutom går den otroligt snabbt att göra!

100 g margarin
2 ägg
3 dl socker
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 krm salt

1. Smält margarinet i en kastrull och låt det svalna.
2. Lägg ägg, socker, mjöl, kakao och salt i en skål och slå det avsvalnade margarinet över. Rör snabbt ihop till en smet.
3. Häll smeten i en smord och ströad form med löstagbar kant. Grädda kakan i mitten av ugnen i 35 minuter. Garnera ev. kakan med lite florsocker eller bjud vispad grädde till. Kakan är mkt hållbar och går att frysa!

UGN: 150 grader.


Kommentarer
hanna med magen

åååh vad bra! Tack så mycket! :)

2009-11-26 @ 15:24:59
URL: http://hannafors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0