All helgona helgen.

Det är först nu som alla ljus börjar bli ett måste i höstmörkret tycker jag. Alla helgons dag tar fram "myset" med hösten, och den dagen som man går till gravarna och tänder ljus för sina nära och kära så finner man den lugna och mysiga stämningen som hösten bär med sig. Vad kunde inte då passa bättre än att gå på ett ljusparty igår kväll?
Jag tog med mig mamma och så åkte vi bort till Helene där halva sidan av Berglundsläkten fanns. Det var ett trevligt ljusparty med en massa fina ljus med massvis av goda dofter. Jag luktade och luktade så min näsa knappt visste ut eller in! Snosade in lite kaffedoft i näsan men det hjälpte inget vidare. Resten utav kvällen var doftljusens lukt i min näsa ett faktum. Valde till slut, efter mycket grubblande, att beställa några doftljus i lukterna "Acia Berry" och "Bomull....."någonting. Riktigt fräscha dofter som kommer göra att hela lägenheten känns ren och nystädad. Jättebra de dagar då man inte har ork till att städa på riktigt ;P

Nu är det final i fotboll på tv, IFK mot AIK. Tyvärr kvitterade AIK nyss.. (dumma stockholmare =( ...) Hoppas på en vinst för de goa götlaborgarna!

Thomas ska iväg och jobba 12-timmarn snart...så jag blir ensam här denna kväll. Men jag ska spendera tiden väl genom att kolla Brynäs - Färjestad när klockan slår sex, och under tiden spela in "Top Model" och "Ensam mamma söker" som jag kan kolla på när hockeyn är avklarad. Så det blir en myskväll för mig själv med tända ljus och mys under filt, inte lika roligt som om älskling vore här med mig, men det ska nog gå bra ändå ;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0