Utmana hostan och spela fotboll imorgon?

Jag är extremt sugen att spela! Har faktiskt sett fram emot det varje dag sedan vi spelade sist. Inte ens då ville jag sluta, men efter att jag stukade fingret och gick av planen gav i stort sett de andra också upp så det blev ingen fortsättning. Eftersom fingret var mer illa ute än vad jag trodde gjorde detta dock inget eftersom jag inte hade kunnat fortsätta spela hur mycket jag än hade velat.
imorgon är det alltså dags för ett nytt försök! Det ska bli så himla kul! Hoppas bara inte hostan blir ännu värre, som den oftast brukar bli om man springer och härjar för mycket. Om så blir fallet får jag väl ta den smällen... Men ska försöka ta det lugnt för säkerhets skull. Har ingen lust att vara hemma från jobbet igen eftersom jag inte har många veckor kvar som det ser ut nu.




Styrketräning blir det dags för nu igen också! Varför ska man alltid längta som mest efter det under helgen när det inte finns möjligheter till att träna? På måndag kommer jag säkert vara as trött och inte ha lust alls, men ändå vet jag att jag kommer masa mig dit. Efter två veckors dålig träning så ska denna vecka bli ett nytt ryck! Kanske blir det lite löprunda på elljusspåret också. Ska försöka få med mig Thomas på några turer.

Har ett mål att jag ska lyckas gå ned två kilo till sommaren, och det blir inte lätt om jag inte börjar motionsträna riktigt nu. Visserligen kommer jag styrketräna vilket leder till att muskelmassan ökar och då även kanske vikten...men jag ska ändå försöka ha bort de där två kilona.

Skrev ju för ett tag sedan i min förra blogg att jag och Thomas hade bestämt oss för godislöfte.. Inte att vi ska ha helt uppehåll, men att vi bara ska äta under helgerna och inte en enda vardag (fredag kväll kan vara ett undantag då). Och det har faktiskt gått helt kanon!
Innan vi bestämde oss för detta hade jag sockermani och var tvungen att äta något sött varje dag kändes det som, men nu när jag håller igen under vardagarna känner jag aldrig direkt suget heller och det känns riktigt skönt! Jag är inte ens sugen nu, fast det är lördag kväll...
Måste ju erkänna att jag käkade lite Kinapuffar igår, men det var egentligen inte för att jag var vrålsugen, utan för att det var fredag kväll och jag ville tugga på något... Men det var verkligen inte så jag kände: Åhhh, måste ha!

Ett steg i rätt riktning när vi kommer till de där två kilona! ;)


Kommentarer
ronja

ja det är helt underbart.Nej jag har fått jobb i kil nu, så jag slipper pendla..=)

2009-05-10 @ 16:58:02
URL: http://pantiis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0