En dag med blondering och blommor!

Det har varit jäkligt skönt att vara ledig idag! Fick sovmorgon tillsammans med min fina sambo och fick äta frukost framför tv:n i lugn och ro!

Mamma kom förbi vid ett och så drog vi ner för att kolla den årliga marknaden i Grums. Helt totalt värdelös om ni frågar mig, med jättelite stånd.. men det var egentligen bara strumpor jag var ute efter och det hittade jag mig. Hela 7 st, Thomas fick de resterande 5.
Sedan blev det hem till mamma och där var farmor och farfar på kaffe. När de åkt blev det grillat med kulpotatis =)

Har sagt i ett antal dagar nu att jag ska blondera mig igen, och idag kände jag verkligen att jag hade tiden för det. Så mamma hjälpte mig och efter 40 minuter hade jag ny hårfärg. Dock hade jag glömt köpa med två förpackningar (räcker inte riktigt med en) så det blev  inte direkt jätteblondt resultat. Det blev mer en blandning av något ljusorange med blonda slingor. ;P Ser väl inte allt för förjävligt ut, men ska köpa en ny förpackning imorn och göra ett nytt försök! Hoppas att det blir lite ljusare då iaf. Här har ni iaf dagens resultat:




När vi var klara med det tog vi oss en liten promenad och plockade liljekonvaljer. Har redan en bukett hemma på vardagsrumsbordet, men de börjar snart vissna till så tyckte det var dags med en ny bukett. Finns inga finare blommor, och de luktar helt otroligt gott. När man kliver in genom ytterdörren känner man hur det luktar i hela lägenheten. Inga fel det inte!



Imorgon är det dags för ännu en arbetsdag, men eftersom många har klämdag så kommer det inte vara många barn på dagis, och alltså inte så mycket jobb att göra! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0