Längtan efter värme..

Då var det snart dags att sova för min del! Thomas jobbar natt så jag får lägga mig ensam =(

Varför blir man så beroende av att sova bredvid sin sambo egentligen? Visst sover jag skönt när jag sover ensam, men jag tycker inte det är roligt att lägga mig i sängen utan honom bredvid. Saknar ju armarna runt om mig och en varm kropp som kan värma mig.. ;)


Längtar utomlands
gör jag också..eller ja, i alla fall till solen. Vore ju inte fel med en kanonsommar hemma i Sverige heller men hur ofta händer detta? Av våra tre sommarmånader brukar högst en vara riktigt, riktigt härlig medan resten blir halvsval och regnig...usch! Varför ska vi ha den oturen med detta land? Iofs slipper vi ju en annan massa skit som andra länder råkar ut för i samband med väder som orkaner och tsunamis, så kanske ska man vara nöjd? Men lite värme skulle inte skada..
Känns fruktansvärt skönt att veta att det blir en resa till hösten i alla fall, så man har något mysigt att längta till när sommaren är slut. Saknar alla goa drinkar, den heta sanden som man vandrar omkring i och de höga vågorna som slår mot en.. Åhh, det ska bli så skönt!

När man är utomlands en vecka eller två och sedan kommer tillbaka hem till Sverige igen så känns allt som en dröm. Undrar varför det blir så egentligen..? Allt blir så overkligt, som att man inte varit med om det på riktigt. När man vaknar upp dagen efter hemresan så känns det som alltid förr...känns som man aldrig varit borta från all slentrian.
Den enda skillnaden är att man tänker mycket mer...på det man varit med om ..eller den s.k "drömmen".

Framtiden skulle jag vilja innehöll ett sommarhus i sydeuropa dit man kunde åka någon månad per år och alltid veta att man kunde åka tillbaka dit igen när som helst, när man än ville. Då tror jag inte allt skulle kännas som en dröm.

Kanske blir verklighet när man blir pensionär....eller om man vinner några miljoner i spel?





Ooohhh I Feel The Heat!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0