Lekplats för seniorer?

Jajjemän! Det finns det!

Kollade på nyheterna förut där de hade gjort ett reportage om just detta. Jag kommer inte riktigt ihåg vart i Sverige de hade satt upp denna lekplats, men det var säkert i Stockholmsområdet.
Satt i soffan hemma hos mamma och när de började prata om detta på tv:n så började jag allt fundera. Lekplats? För pensionärerna? Kan det verkligen vara något?

Och ja, det var faktiskt bland det gulligaste reportage jag sett! Gamlingar som hängde i klätterställningsliknande saker och gick på en sådan där ganska ojämn hängbro.
Pensionärerna tyckte det här var en riktigt bra idé och de såg faktiskt ut att ha roligt.

En 90-åring uttryckte sig såhär: "Jag kan ju inte bara sitta inne och ruttna bort!"

Haha jag säger då det, vissa pensionärer finns det verkligen krut i. Hoppas jag också blir en sådan där stålmormor/farmor.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0