Fotboll i över två timmar!

Nyss hemkommen efter fotboll...och GUD så skoj! Hur kan jag älska fotboll så mycket?

Sitter och pratar lite gamla fotbollsminnen med Camilla nu över MSN. Det var tio år sedan som vi spelade i Grums 87-lag! Shit! Tio år verkligen! Inte konstigt att man inte har någon som helst teknik kvar i kroppen ;P Iallafall inte när det kommer till dribblingar. Skotten finns allt där någonstans.
Hade inte vårat lag lagts ned så vet jag att jag hade fortsatt med fotboll länge, kanske rent utav fortfarande?
Visst...träningarna tyckte man ju aldrig var sådär jätteskoj utan det var ju på matcherna som adrenalinet pumpade! Va tråkigt att inte få känna den känslan längre! Att inte få känna att man verkligen spelar för att vinna - på riktigt!
Men hade det varit nu så hade jag faktiskt tyckt att träningarna hade varit roliga. Nu är jag ju träningsnarkoman och klarar inte av att sitta still en hel dag, så jag hade då inte haft något emot att dra mig bort på lite spring-och bolltekniksträning.

Matchen vi spelade idag var iaf skitskoj! Vi fick med oss Krille, Rebecka, Henka, Simon, Lehn och Erik Ö. De två sistnämnda killarna hade jag aldrig spelat med tidigare men de var lika skoj som alla andra. Och solen hade vi med oss! Hela dagen har det varit mulet och kommit regn men på kvällen klarnade det upp och blev jättefint och varmt! Gud så skönt vi hade det på planen, om än svettigt! =)
Rebecka (som jag knappt spelat med tidigare) imponerade ju stort och fick till riktigt sköna skott på mål! Och jag tror det var två som gled in! Tyvärr har jag ju inga mål att jubla över då jag inte lyckades sätta en enda! Trots det hade jag några riktigt fina målchanser..men icke då.

När vi hade spelat i två timmar (kändes som ingen verkade vilja ge sig) =) så gick vi över till straffar. Mot slutet av fotbollsmatchen sträckte jag mig i högerlåret..igen...och kunde därför inte lägga några straffar med det benet.
-Helvete, tänkte jag! Det här kommer ju gå åt skogen om jag inte får skjuta med högern...
Men vad händer? Första skotten tar i ribban i högra krysset, och de två nästkommande skotten sitter högt upp i mål. Det hade jag då aldrig trott.. Några missar blev det ju tyvärr också då, innan man satte ytterligare en i ribbkrysset, denna gång på vänster sida ;P Så jag hade väl kanske inte riktigt turen med mig ;)

Idag fick Simon stå för ett snyggt tvärstopp då både han och jag sprang mot bollen och hans fotspets (eller vad tusan det var som hände) hamnade rakt ner i backen så det blev tvärstopp för honom. När jag då fick bollen började jag skratta som tusan så jag knappt fick iväg den..men iväg kom den till slut ;P

Och Thomas är ju kungen i målet! Förstår inte att man kan slänga sig åt alla håll sådär! Han gjorde mig stolt - som alltid ;D




Så här vågig kan man bli i håret efter att ha haft det uppsatt åt alla håll och spelat fotboll i 2½ timme ;P
Nu ser ni även resultatet på blonderingen nr 2. Fortfarande inte helt bra, men vad gör man? ;P Orka bry!


Veckans träning:


Måndag: Styrketräning ben & rygg. Gympa-pass 1h
Tisdag: Styrketräning rumpa, mage & biceps
Onsdag: Crosstrainer 20 min + styrka bröst och triceps
Torsdag: Promenad 3.5 km
Fredag: Styrketräning rygg och mage
Lördag: Promenad 3.5 km
Söndag: Promenad 2.5 km & fotboll 2h.


Kommentarer
Tilda

Jises så du tränar lilla människa. Tänk om en annan orkade ha samma disciplin =/ Vill också ha någon att spela fotboll med. Tyckte ditt hår var väldigt fint som det är nu med lite skiftningar.. men sen är det väl som vanligt, ibland ser det bra ut med orange i håret, ibland inte.

2009-05-25 @ 11:08:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0