Åkt på rejäl förkylning och kollat repris på Grannfejden

Kände utav förkylningen redan efter festen i torsdags. När jag vaknade på fredagsmorgonen hade jag rejält ont i halsen och under lördagen blev jag mer hängig och hes. Säkert blev inte saken bättre utav att jag hängde med på fotbollen i två timmar, men det var ju så otroligt längesedan och jag var så enormt sugen!
Nu under kvällen har det blivit ännu värre. Är täpt i näsan hela tiden och har börjat hosta. Nyss fick jag också sådan otrolig värk i höger halva av ansiktet och nu har mitt högra öra precis blivit igentäpt. Hör i princip ingenting på det.
Skickade därför sms till Therese på jobbet förut och meddelade henne att det troligen inte blir något arbete för mig imorgon. Mitt stukade finger är fortfarande inte bra heller, så skulle troligen inte kunnat jobba på grund av det ändå..




Eftersom jag inte har någon tid att passa till morgonen så har jag nu suttit uppe och kollat på Grannfejden. Var bara tvungen att se när jag la märke till att de skulle vara i Munkfors här i Värmland.
Ibland kan man fundera på vad det finns för människor alltså!

Programmet handlade om en tant som tidigare bott i Karlstad som nu skulle flytta till "Munkfors dyraste hus", som hon så fint uttryckte sig (troligen mest för att visa att hon skulle vara mer och flottare än alla andra). Denna tant (Maj-Britt) berättade att hon och hennes gubbe hade köpt huset men knappt kunnat vistas något i det alls p.g.a sin grannes 8 dobberman som skällde hela dagarna. Istället för att gå över till henne och prata med henne om skällandet hade hon direkt ringt till polisen och till kommunen och tyckt att de skulle göra något åt det. Inte ringde hon en gång till henne utan hon ringde polisen sju - åtta gånger.
Som det verkade så skällde inte hundarna så mycket som hon ansåg heller och när de sedan skulle diskutera detta grannar emellan så vägrade Maj-Britt att lyssna på henne med hundarna. Hon bara satt och sa att allt var sjukt och sedan avslutade hon med att säga att hon var en sådan öppensinnad och god människa! Då tycker jag att om man är så öppensinnad så ska man inte gå till polisen direkt utan då kan man prata ut med varandra om det direkt.

Nej usch, jag störde mig så fruktansvärt mycket på denna Maj-Britt. Hon var en sådan fisförnäm och självupptagen stadstant som tyckte att hon var störst, bäst och vackrast! Det roliga var ju att det var hon som hade ordnat så Aschberg och dem skulle komma dit och göra ett program och sedan drog hon sig ur själv, inte bara en gång..utan två! Hon med hundarna försökte ändå göra allt för att de skulle komma överrens men denna Maj-Britt "orkade inte fortsätta, det blev så jobbigt". Tydligen så behöver inte folk anstränga sig alls mycket ibland för att inte orka med något.

Usch och fy för denna människa. Hoppas man slipper stöta på henne när man drar in till karlstad under veckorna iallafall! Ska man ställa upp i ett sånt här program ska man ha lite råg i ryggen och inte vara chicken och dra sig ur!



Kommentarer
ronja

jasså du har bytt hit nu! =P hihi..hur är det me dej da?

2009-05-04 @ 13:15:26
URL: http://pantiis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0