Sommarvärmen på G?

Jag kollade nyss i NWT och där visar de att det ska vända och bli fint väder - redan imorgon! Inget man kan lita på i förväg men om det blir så kan jag bara säga att det är på tiden!

I Sverige har vi tre månader sommar och alltid kan man räkna bort en p.g.a dåligt väder.. Vi börjar närma oss det nu. Visst  kan det vara fint i Maj, men då är det inga badtemperaturer, och knappt är det några i Juni heller (var allt bra konstigt att jag lyckades doppa mig redan första juni i år).
Det är så synd för det är bara fram till midsommar som det är ljust ute så länge, sedan vänder det, så det är ju nu man vill ha as varmt så man kan vara ute länge i ljuset och bada på kvällarna innan det blir kolsvart.
Juli och Augusti brukar vara ganska fina månader, men är det någon av dem som blir dålig så har man helt plötsligt knappt någon chans alls till att bada..och jag som älskar det så mycket...
Här vänder temperaturerna så fort också så blir det varmt några dagar så tar det lite tid innan vattnet får värme, och när det väl fått det, ja då kanske det vänder och blir regn i en hel vecka..

Så nja, helst skulle jag faktiskt vilja bo någon annanstans.. söderut. Ni alla som känner mig vet ju att jag är svag för Spanien så det vore faktiskt min idealplats att bo på. Varmt även på vintrarna ibland och tänk bara tanken att slippa skotta snö, att slippa pulsa ut till bilen i kylan i mössa och vantar och slippa att skrapa denna nedrans bilen. Och tänk sedan vad mycket mindre garderob man skulle behöva! Man kunde bara satsa på svala och sköna kläder och slippa allt annat bök.

Visst är Sverige jättefint på sommaren, men då krävs det också att det ska vara en perfekt sommar..och inte som vi har haft det nu de senaste två veckorna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0