Shopping till tusen!

Nyss hemkommen efter en runda i Karlstad tillsammans med älsklingen - och usch säger jag bara! Egentligen var det tänkt att vi skulle dragit in igår men vi båda var sega och trötta så vi sköt på det tills idag..kanske skulle vi inte gjort det?
GUD va folk säger jag bara! Det var precis som om det vore lönehelg och snart julafton eller nåt! (tur att så inte är fallet och att vi är långt ifrån den hemska vintern).

Det syntes redan när vi drog in mot stan att det skulle bli mycket folk, och när vi först skulle bege oss till Wåxnäs var det nästan bilkö hela vägen fram..Om inte annat gick det hemskt långsamt!
Först blev det Rusta för att köpa oss en ny matta till vardagsrummet. Thomas har pratat länge på att han skulle vilja ha en till som man kan byta med ibland. Så så fick det bli. Hittade en som var riktigt cool faktiskt =)
Sedan hamnade vi även på Jysk där vi köpte två utestolar till balkongen. De vi tänkte köpa först var slut på lagret så vi fick köpa några andra (som faktiskt var lite snyggare) fast de kostade lite mer då.. Men riktigt nöjd blev jag ändå. Skönt med några riktiga utemöbler nu faktiskt!

Stopp tre var Bergvik. Vi tog oss direkt bort till Stadium där jag skulle köpa mig nya inlines! Thomas gav mig presentkort när jag fyllde år, just för att han tänkte sig att jag skulle köpa mig ett par. Fick hjälp av en jättetrevlig kille och vips så var jag ett par inlines rikare! =) Har inte åkt så mycket tidigare, försökte mig mest på det ett tiotal gånger förra sommaren, men eftersom jag inte hade några som var vidare bra så var det inte så motiverande. Jag fick ta i som en idiot för att ens rulla framåt, medan Thomas åkte förbi mig snabbt som ögat, trots att han inte ens försökte! Jag fick i princip trycka på med fötterna hela tiden för att jag inte hade något glid alls i hjulen. Rullade jag en meter, rullade Thomas tio med sina.. Hur motiverande var det att alltid ligga flera hundra meter bakom honom liksom? ;P

Sedan kom vi till det som verkligen gjorde mig helt slut om jag inte redan var det innan: Mathandlandet på Maxi!
Folk överallt som inte ser sig för alls vart de kör med sina vagnar och som ska ha barn som ränner överallt. Jag höll på att bli knäpp. Aldrig mer storhandling på Maxi en fredag iaf, det säger jag bara!

Slutetappen blev systembolaget här i Grums där jag införskaffade mig lite cider inför morgondagen! Diana stod där och plockade och rekommenderade starkt en ny sommarcider som de hade fått in med smak av jordgubb och rabarber. Ja, varför inte tänkte jag och plockade på mig en testburk. Säger hon att det är gott får man väl lita på henne ;D Helt fel tycker jag inte att hon kan ha!



Så nu är vi helt slut och ska ta det lugnt resten utav kvällen. Hyrde "Vi hade iaf tur med vädret" - ettan nu alltså. Jag har ju redan sett den men det ska bli roligt att se vad Thomas tycker om den här..om den är bättre än tvåan eller inte!

Jo! Förutom detta kan jag meddela att jag jobbar som vanligt de sista veckorna fram till midsommar! Eftersom Annbritt inte kommer tillbaka så får jag fortsätta och ska därför inte hoppa bort till Åshammar några dagar som det var tänkt. Utan jag kör på som vanligt. Ganska skönt ändå, då vet jag ju vart jag hamnar!

Nej....Puss! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0