Nightwish - klipp




Jag har lyssnat på Nightwish i många, många år och jag tycker fortfarande att de är as grymma!
Kombinationen mellan hårdrocken och killens röst tillsammans med hennes opera röst ger en sådan mäktig känsla! Oftast handlar deras texter om mörker och mystik och jag tror det är därför det blir så intressant. Oftast är låttexterna som en saga eller berättelse från början till slut (vilket kanske de flesta texter brukar vara) men ibland finns undantag

Ifrån början kan musiken i en låt vara skitbra, men när man lägger på texten och får höra hela handlingen så blir den så mycket mer! Är det något ord man inte fattar (vilket kan hända ganska ofta i Nightwish texter) så bara måste man kolla upp det för man vill veta vad som menas med allt. Så brukar jag till och med göra på spanska låtar ibland, bara för att få veta liksom.. Inte för att det är alls lika simpelt men.. är man vrång och envis så är man! =)


"Deep into a dying day
I took a step outside an innocent heart
Prepare to hate me fall when I may
This night will hurt you like never before

Old loves they die hard
Old lies they die harder
I wish I had an angel
For one moment of love
I wish I had your angel
Your Virgin Mary undone
I'm in love with my lust
Burning angel wings to dust
I wish I had your angel tonight"




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0