Karlstadtripp, pyssel och bakning!

Skitväder idag igen så beslöt oss att dra in till stan efter vi käkat mat. Finns ju inget vettigare att göra liksom..
Först hade vi tänkt oss att käka mat och kanske dra på bio eller nåt, men sedan var vi båda lite shoppingsugna så det blev rännande i affärer istället med en fika.
Köpte inget nämnvärt, mest småplock som kan vara bra att ha. Det jag blev mest nöjd över var våra nya gardiner, men blev aningen besviken då jag kom hem och insåg att det bara var en längd i varje förpackning! Hur ofta händer det? Är det inte alltid två längder i en gardinförpackning? Ledsen blev jag då jag inte kunde sätta upp de nya när jag kom hem.. Så jäkla billiga blev de då inte heller när en längd fick kosta 175 :-.. Nu får jag dra in imorn igen innan de tar slut och köpa två förpackningar till..Ett par gardiner för 700:- alltså! Billigare kunde det ha blivit..

Men men, Thomas blev nöjd iaf. Vi svängde in på Onoff och kollade mobiler och han beslöt sig för att impulsköpa en direkt, en LG. Riktigt snygg  med 5 megapixel kamera. Jag funderade också på att köpa en ett tag där (har ju tänkt mig det en längre tid) men beslöt mig för att vänta lite.. Kanske blir det att jag köper mig imorn när vi ändå måste in på Jysk igen, eller så tar jag det lagom till löning =)



När vi kom hem drog Thomas och spelade lite innebandy och jag bytte gardiner i köksfönstret (tyvärr inga nya) och bakade frukostbullar! Det brukar inte vara min starka sida, frukostbullar alltså, då jag endast gjort sådana bakverk en gång tidigare. Det brukar vara mamma som har koll på sånt där, så jag har alltid överlåtit det till henne. Men nu när man bor tillsammans med Thomas här i en lägenhet så måste man väl kanske försöka sig på lite ibland så han får något gott att äta ;P Och tro det eller ej, riktigt goda blev de! Inte brända eller smuliga eller någonting! Ska ta med mig en påse hem till mamma imorn så hon får sig ett smakprov. Så får brorsan smaka också, han brukar vara bra på att bedömma mina bakverk och ge mig positiva kommentarer! =)

Annars har det inte blivit så mycket mer gjort idag, pysslat lite och stuvat om i garderoben lite bara...och möblerat om lite i fönstren, men annars lugnt! Imorn har jag ingen aning om vad det blir!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0