Kan inte låta bli...MÅSTE spela fotboll!

Jo jag var ju till farbror doktorn idag då.. Han hittade inget direkt fel förutom att det skulle vara muskelinflammation eller muskelsträckning.. Tog och klämde lite överallt och tog ett blodprov som inte visade ett jota! Lite alvedon, stretching och vila rekommenderade han.. Jag skulle helst inte spela fotboll på några veckor..
Men orkar jag låta bli det? Nej, verkligen inte!
Så gick in på apoteket och köpte lite muskelvärksbedövande-salva! Så nu är det salva som gäller i några veckor framöver så får vi väl se om det hjälper någonting eller om det bara är skit. Jag tänker iallafall inte sitta hemma på sommaren och strunta i att spela när det är fint väder. Får hoppas på att benet håller ihop ända fram tills hösten så får vi ta vilan då och bara satsa på styrketräning istället och bygga upp kroppen! ;D

Så vid sex var vi ner på fotbollsplanen igen för att spela. Dumt jag vet, varför riskera något tänker ni säkert... men fotbollen har ju blivit en drog för mig ;D
Idag blev vi tio pers så körde med fyra utespelare och en målvakt i varje lag. Spelade tillsammans med Krille, Simon, Lehn och Stefan. Vi ledde riktigt bra där ett tag men sedan kom de andra ikapp. Var riktigt jämnt ett tag, men i slutet tog vi allt vinsten iaf! Spelade back ett litet tag och sedan bytte jag till målvakt för att vila benen lite, kände att jag började få ont. Gick ganska bra, men föredrar faktiskt backpositionen som jag är van. Är lite för bollrädd för att vara målvakt egentligen!

Nu blir det film och vila, Gud va skönt att det är fredag!


Kommentarer
annlouise

hejsan anna.....



läser att du har ont och värk, ett litet tips åk in till färjestad travet och köp liniment för hästar...jag lovar det finns inget bättre, jag vet flera som har det mot inflammationer och muskelvärk, några av de är min pappa, ronnys farmor har det också, grannen har det idrottsmännen använder det...

2009-07-18 @ 12:42:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0