Fotbollsmatch nr 1 avklarad!

Trött och seg och ont i vänstra foten men nu är jag hemma och redo för en stor vila!
Var match i Värmskog denna kväll, samling klockan sex, matchstart klockan sju. Kände redan på uppvärmningen att min fot värkte lite sedan måndagens träning, men jag höll humöret uppe och kämpade på trots allt.
Fick sitta första perioden (vilket var bra för min dåliga fot) men fick sedan hoppa in efter någon minut i andra och spelade resten utav matchen. Gick riktigt bra även om jag kände att min kondis inte var på topp. Men som sagt- höll tempot och humöret uppe. Spelade vänsterback och det mesta spelet utspelade sig på höger planhalva, så när bollen väl hamnade på min sida kändes det som jag fick spurta på ganska bra då jag inte tyckte allt för många i laget höll sig där. Men jag tyckte det gick riktigt bra för min egna del. Inte spelat en match på 15 år, och då absolut inte med detta tempo och 2*45 min. Bröt ganska så många bollar och sköt upp dem mot forwards.. tror till och med att jag fick till långbollar så det blev en eller två målchanser på det =)

Nästa match är på lördag klockan elva. Samling i Säffle där vi ska möta Kila klockan tio, vilket alltså betyder att jag måste gå upp innan klockan nio! Shit! Jag som såg fram emot att få sova ut i helgen! Skulle varit enda dagen som jag och Thomas skulle få sova ut tillsammans denna vecka också, men vi får väl ta igen det längre fram.. Inte så länge till som jag har jobb så då blir det sovmorgon vareviga dag! Skönt i början men trist efter någon vecka tyvärr..

Men får vila mitt ben nu några dagar, köra lite styrkeövningar istället och försöka vara pigg till nästa match! =)


Ja, nu blev det ju inga mål för vår del då vi förlorade med 6-0, men det kunde ha gått! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0