Första dagen på jobbet i Åshammar!

Varför blir det alltid så att man har svårt att sova dagen innan man ska börja jobba igen efter ett uppehåll? Så kommer jag ihåg att det brukade vara när man gick i skolan också.. så fort man skulle börja efter sommarlovet så sov man nästan ingenting. Det är ungefär som att man blir nervös och får fjärilar i magen, fast man egentligen inte är nervös.. Jag var det inte idag, men ändå hade jag det svårt. Kanske berodde det också mycket på att jag nästan fick hjärtattack när jag hade lagt mig i sängen med!
Vi hade precis lagt oss och slumrat till och då smäller det till som tusan från vår klädkammare! Hörde först inte vart det kom ifrån. Nyvaken som jag var trodde jag först att ljudet kom från Snuttan och buren. Men sedan insåg jag vad det var. Ett litet hyllplan som vi har i vårt städskåp hade brakat samman sedan jag lagt en låda med massa skruv där på. Så den ramlade ner över dammsugaren och alltihop och skruven flög och skramlade åt alla håll. Mitt hjärta slog värre än det någonsin gjort tidigare tror jag.. blev ju livrädd! Så ja, kanske därför jag hade svårt att somna om igen..

När jag väl var framme på jobbet, trött och seg, så gick det iaf väldigt bra. Allt flöt på och det var ju inte alls svårt. Ska vara på fritids i Åshammar nu i fyra veckor framöver och ska städa och fixa maten som vanligt. Dock är det inte endast mottagningskök där som det var på Backv. utan måste laga lite mat själv, tex koka potatis och pasta och såna grejer... och jag som inte är hajj alls på potatis ;P But how hard can it be?
Trevlig personal iaf som hjälpte mig med alla mina tusen frågor om rutinerna och om vart allt fanns. Riktigt skönt var det också att bara jobba 4½ timme och börja halv nio och komma hem vid ett. Bättre tider kan man inte ha alltså! Det blir ju aldrig sådär jättedrygt =)

Min babe var snäll också som ringde upp till vårdcentralen åt mig under tiden jag var på jobbet. Han fixade tid till på fredag så jag får kolla upp mitt lår. Ska försöka se till att spela fotboll på torsdag så jag får ont igen. Lika bra att göra så för annars kanske de inte ser någonting. Har jag ont sedan dagen innan kanske de iaf kan se eller känna att det är svullet eller något och komma med något bra. Har ont så himla ofta annars så vad gör det att ha ont en gång till? Börjar bli ganska van faktiskt.. tråkigt men sant.

Får passa på att gratta vännen Camilla också som har sin 22-årsdag idag! =) Bara åtta år kvar till 30! ;D Ganska skönt ändå!? :D


Kommentarer
Tilda

Haha du ska nog se att du klarar matlagningen utan problem :D Det är lätt, jag lovar! ;p Kul att du har mer jobb igen också, så du har något att göra förutom träningen. Vad är det som har hänt med låret? Är det en sträckning? Inte fattat riktigt när jag läst...

2009-07-16 @ 13:21:53
URL: http://kusiinen.blogg.se/keffognurfen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0