En dag i sommarstugan

Bland de sista dagarna nu som det ska vara så här fint väder säger de.. lika bra att passa på att njuta lite =)
Därför drog vi till stugan på eftermiddagen. Det var tänkt att vi skulle stanna över natten men det var så fruktansvärt varmt inne i sovrummet där och de fönstren går tyvärr inte att öppna..så vi tänkte att vi lika gärna kunde sova hemma som vanligt.. orka ligga frivilligt i värmen nu liksom? Istället stannade vi där borta länge så vi hann göra allt vi kände för.

Först blev det ett litet dopp för min del för att kyla ned kroppen, sedan försökte jag mig på lite solning, men jag orkade bara inte. Låg kanske max tio minuter om ens det... Nu när det är så här varmt undviker man solen så mycket så jag missar chanserna jag har till att få färg.. men det är förhoppningsvis två sommarmånader kvar så hoppas jag har tid på mig! =)

Mamma, pappa, brorsan, farmor och farfar var även de där för att komma bort från hettan på hemmaplan ;P Vi tog en fika med dem innan vi drog ut på sjön för att fiska.. Åkte åt alla möjliga håll men det nappade ingenting.. det enda som hände var att Thomas fick ett bottennapp... fram tills vi var på sista rundan.. Vi hade sagt till varandra att det här är den sista rundan vi tar och då nappade det - och det stort! Självklart var det på Thomas spö, och kanske var det tur det när vi fick se att det var en jättestor aborre! Jag hade kanske inte orkat ta upp den så som den kämpade.. ;P
Tog ett bra tag innan han fick loss kroken men när det väl var gjort bestämde vi oss för att köra ett sista varv..nu hade det ju ändå nappat så kanske skulle det hända igen?
Och jajjemän! Nu var det min tur! Dock var min kanske en sjättedel så stor som Thomas fångst men det var alltid något!
Farfar blev jätteglad när vi kom tillbaka och han insåg att han skulle få käka dem ikväll!



Sedan åkte de andra hem och vi startade grillen och grillade lite korv! Varmt var det fortfarande och det var mysigt att bara sitta där och chilla efter en tur på sjön.



Innan vi packade ihop och drog oss hemåt så utmanade vi varandra på lite pilkastning, och jag har nog ingen större lust att berätta hur det gick där ;P Tror vi måste köpa en ny sådan - piltavla alltså. Den vi har i stugan har nog funnits där sedan jag var liten och den håller på att falla sönder totalt ;P Sedan har vi bara fyra pilar också..lite väl klent! Så en sådan får nog införskaffas!

Nja, nu börjar det bli sent..sova kanske? Får ladda upp batterierna inför morgondagens fotbollsmatch =D


Kommentarer
Tilda

Fräna fiskisar ^^ Jo jag trivs här i kungsör.. men det är mycket med jobb och så.. det är lite för fysiskt krävande så jag måste egentligen ha ett annat... och ja.. sen kaaaanske det finns en liten pojk som lyckats fånga mitt intresse ;p

2009-07-08 @ 11:49:17
URL: http://kusiinen.blogg.se/keffognurfen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0