Snökaos!

Jag tycker snö är jättemysigt. Jag tycker om när snön faller dag ut och dag in. Men nu är det inte roligt längre!
Det var hemskt att ta sig till jobbet imorse kan jag lova er! Trött var man och på köpet skulle man ut och ta bort två decimeter snö på bilen som kommit under natten. Tungt var det också då det låg på nollan.
När bilen väl var någotsånär fri från snö så startade jag och backade ut... ja...så mycket längre än så kom jag inte. Jag körde fast! Gasade som en blådåre och inte gjorde det saken bättre. Fick helt enkelt ringa upp till babe (som förövrigt hade tagit ledigt idag) och väckte honom så han fick komma ut och hjälpa mig. Han skottade lite runt bilen och sen körde han mig halvvägs ner till centrum där jag sedan fick fortsätta bilfärden ensam. Han gick hem i snöyran istället. Här uppe hos oss var det ju inte skottat alls, så man tog sig typ ingenstans. Så jag hade tur att jag hade en babe som var lite bättre på bilkörning än vad jag är!
Jag kom fram till jobbet till slut iaf och jobbade mina fem timmar.

När jag gick hem (jo, jag lämnade bilen kvar där borta då Thomas sa att de inte hade varit här och plogat än) så hade de plogat de flesta gatorna genom Grums iaf, ändå upp hit till Östermalm också faktiskt, men inte gatan in till oss. Så det kanske var tur att bilen fick stå kvar, annars hade vi nog inte tagit oss in hit.

Jäkla skit egentligen att snön ska vara så dum just idag! Vi har biljetter till FBK matchen klockan fyra, och den får vi nog strunta i nu. Problemet är inte att vi inte kan eller vill köra, utan det är mest det att vi inte litar på andra bilförare. De varnar ju för att ge sig ut på vägen nu och då ska det mycket till om vi verkligen ska iväg. Borta vid Bergvik smäller det ju titt som tätt vanligtvis och det lär säkert göra så även nu med all denna snö. Även om vi själva inte blir inblandade i någon krock så kan det ju bli trafikstockning i timmar om någon olycka dyker upp, och då är matchen körd ändå.

Jaja, vi ska gå och hämta bilen sen så får vi se hur det ser ut på vägarna, annars får det bli hockey här hemma på tv istället! 500:- som bortblåsta isf!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0