Kyla, familj och tankar.

Det löste sig till slut med vår värmepanna! När han killen prövade att starta om den funkade den helt plötsligt och värmen började sprida sig i elementen. So far so good! Dock kom vi efter några timmar fram till problem nr 2 - vi fick inget varmvatten. Hela tiden väntade vi och tänkte "det kommer nog snart, det tar kanske lite tid", men nej.
Pratade därför med killen igår när han var vid en annan lägenhet så han kom upp lite senare och kollade läget. Det var någon ventil som satt i ett knepigt läge uppe i pannan som han inte hade öppnat, och den hade hindrat varmvattnet från att ta sig fram. Så ett litet skruv där och så var varmvattnet ett faktum! Skönt värre! Direkt blev högen med disk uppdiskad!

Idag då..  Jag måste säga att jag njuter av att det verkligen är vinter på riktigt nu. Tidigare har jag klagat för att det inte varit i närheten utav vinter så då tänker jag absolut inte klaga nu när vi äntligen fått den! Att snön har fallit och att det nu ska vara minusgrader fram till dagarna efter jul åtminstone - det är ju helt underbart! Minns inte det året som det senast var en vit jul med minusgrader. Nyår däremot, brukar vara en hejare på kallt väder. Självklart drar kylan med sig lite mer besvär än vad man brukar vara van vid vanligtvis, men det kan man gott stå ut med nu innan julen... så som en igenfryst motorvärmarlucka så man inte kunde ställa om tiden till värmaren tex, och sedan när man väl hade fått upp skåpet och satt in kabeln i bilen så hade kablen fryst fast i bilen så man inte fick ut den när man skulle åka iväg. Så då fick det helt enkelt bli att sätta sig i Thomas iskalla bil och köra iväg i den istället, och när man kom hem fick det bli hårblåsen på så man kunde få loss sladden. Men som sagt, jag ska inte klaga! En sak vet jag dock, jag måste köpa några varma vinterbyxor! Kan inte fortsätta gå i leggings eller jättetunna jeans nu!

Förövrigt har jag haft en väldigt fin dag tillsammans med min mamma. Jag var hem till familjen och fick mat, sedan var hon med mig till ÖB en sväng och sedan hjälpte hon mig att blondera håret åter igen. Vi funderade nästan ett tag på att ta en promenad också men tyckte det var lite väl kallt, och jag hade inga bra kläder med mig. Istället gjorde mamma en pepparkaksdeg som ska ligga i kylen under natten, så imorn blir det nog lite pepparkaksbak med henne också skulle jag tro! Roligt eftersom vi tänkte skippa det baket här i år då vi ändå inte äter upp några av dem. (Degen är så mycket godare än när de är färdiggräddade ;P)
Jag måste säga att jag njuter av att ha så fin tid med min mamma iaf. Vi har alltid kommit bra överens hon och jag. Kan prata om allt och vi bråkar aldrig med varandra. Självklart kan vi tycka olika om en del saker men det gör väl alla? Men vi gör aldrig någon stor grej utav det isf. Så jag gillar min mamma. Har insett mer och mer efter att man flyttade hemifrån vad lite tid med varandra gör när man inte ses dag ut och dag in.
Självklart är pappa den bästa pappan som finns också, men på något vis tror jag det brukar bli så att mor och dotter har mer gemensamt på något vis och lättare kan prata om saker. Pappa är väl ingen som älskar att töla på som jag och mamma kan göra, så ska man snacka är mamma bra att ha. Pappa löser allt det andra, hjälper mig med tekniska saker, förklarar sådant som jag inte förstår och bara allmänt finns där när man behöver honom. Det gör de båda två. Min bror är också världens bästa bror även om jag har haft alla möjliga duster med honom genom åren, men hey, vad är syskon till för? ;P Även om man blir arg ibland och även om man stör sig så är det faktiskt så i grund och botten att ens egna familj är den allra bästa. Så vill säga till alla att passa på att ta vara på tillfällena som ges för att ses och umgås med dem. Man lever bara en gång och då ska man se till att må bra!
Så åk hem till era familjer nu under julen och fira tillsammans med dem, och njut av tiden tillsammans! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0