Idol 2009

Vinnaren blev den kille som vi alla redan hade förstått ifrån början när vi visste att det stod mellan Calle och Erik.
Jag tyckte dock att det var fel, men min röst ger ju inte så mycket nu i detta läget.
Står fortfarande fast vid att Erik är allt för divig och skriker ut sina låtar precis som att han vore iväg på ett toabesök. De allra högsta tonerna skär sig då och då och ibland låter det faktiskt förjävligt, trots att juryn program efter program bortsett från detta och hyllat honom till skyarna. Däremot kan jag inte säga att Calle var underbar heller för även han hade sina felaktiga tonlägen då och då, och han hade faktiskt aldrig "det". Men ändå gillade jag honom så mycket mer. Han visade aldrig några tendenser till att vara mer än alla andra och aldrig blev hans beteende divigt. Och det är det som gjorde han så bra. Det värsta jag vet är nämligen folk som är dugliga, som tycker själva att de är bäst och som verkar vilja få hela världen att hålla med dem. Usch...

Kan även passa på att kommentera det som hände i slutet när Erik stod klar som vinnare och sjöng låten... en sak som det verkar som alla passat på att kommentera det senaste dygnet: tjejen. Pinsamt måste jag då säga. Jag är glad att jag inte var Erik i det läget, och framförallt för att jag inte var tjejen. Visst kan hon komma upp någon sekund och glänsa i stjärnglansen, men att stå där hela uppträdandet var bara fel - och jäkligt taskigt mot sin egna pojkvän. Låt grabben njuta av SIN EGNA STUND i rampljuset för guds skull och gå ned. Det var bara pinsamt att se henne stå där och dansa runt lite lätt när Erik efter en liten stund släppte tag om henne och började vända sig mot publiken igen och njuta av sin vinst. Hon stod ju där och var totalt dissad. Gud vad jag hade känt mig pinsam om jag hade stått där och dansat runt medan min kille vände sig bort och låtsades som att jag redan hade gått ned.

Så tyckte jag om årets Idol-final iaf. Mina egna åsikter, men alla kan ju inte tycka lika.



Kommentarer
natti

haha eriks tjej, totalt skrattretande. Visst stå där nån sekund, ge honom en kram. Som farsan liksom! men stå för helvete inte kvar också dansa xD de va bara pinsamt :P

2009-12-12 @ 19:48:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0