Nystylad - at last! =)

Så har man då äntligen varit till frisören! Överlycklig att få bort den jobbiga luggen som snart började växa om resten av håret (kändes det som iaf..)
Lite roligt var det när jag kom fram till Aqua och insåg att min frisör var en tjej som jag kände sedan gammalt...alltså - otroligt way back! Det var Johanna som bodde på vår gamla barndomsgata Floravägen, två hus bortanför mamma och pappas. Hade inte sett henne på år och dag (förutom någon gång då jag skymtat henne hemma hos sin mamma när jag varit hos min) så kom inte helt hundra ihåg hur hon såg ut. Men hon kände igen mig direkt iaf, så helt olik mig kan jag inte vara ;P Tror hon är i Thomas och Mikaels ålder, några år äldre till och med, så vi var inga tighta kompisar..mest bara grannar som gick över till varandra då och då, och hon passade mig en del när jag var liten tror jag..fick följa med henne och de andra äldre grannarna när vi gick påskkärring och sådana grejer. =)
Men iaf, vi hade samma uppfattning om hur mitt hår skulle bli, och jag var bara mest nöjd med att bli av med en del. Liten förändring blev det allt..så vad tycker ni? Roligt att veta =)







På bilderna har jag på mig min nyinköpta skinnjacka också som Madde visade mig nyss hade kommit in på Vero Moda. Den satt ju "som gjutet" som Madde sa, och den var bra mycket bekvämare än andra skinnjackor som jag prövat.. så hur hade jag kunnat vandra ut ur affären utan att köpa den? Ja, det undrar jag också...så det var just därför jag tog med mig den hem =)
Sedan fick det bli en fika på Waynes i MittiCity med Maddie där vi töla ikapp om allt vi missat och smockade i oss lite onyttigheter (måste ha sådant ibland med).
Just det, såg Sofia en sväng inne på H&M också när jag vandrade runt i väntan på att möta Madde. Pratade lite snabbt och beslutade oss för att ses någon dag nu, att verkligen ta tag i det, för att fika eller så. Så det verkar som det blir mycket fika för mig nu =) Mmmm..

Riktigt nöjd med dagen iaf, den blev inte så stressig som jag från början hade trott med en massa tider att passa hela tiden.. Det var jobb 8-13, sedan hem och äta och åka till stan 14.30, klippa sig 15.15, möta Madde 16.30. Jag är glad att dagen utvecklade sig som den gjorde.. en hel del fattigare blev jag dock efter denna dag..men löning kommer på torsdag! ;D Är man hos frisören kan man aldrig gå därifrån utan att köpa med sig nåt, och då slutar det besöket oftast med att man går därifrån med en tusing mindre.. Men det går ju till MIG. Måste unna sig med lite saker till sig själv ibland =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0