När ska turen vända?



Varje gång som jag och Thomas har varit ute och fiskat så har han alltid dragit in de stora firrarna! Har det nappat dåligt är det han som har fått de få som vi har med oss tillbaka hem och har vi fått flera så är det alltid han som fått de största (ja, om han då inte fått allihop då vill säga!)
Denna kväll var en sådan kväll. Vi hade fyra fiskar med oss hem efter vår tre timmars långa båttur vid stugan och alla var Thomas fångst. Två gäddor och två aborrar...
Jo, jag fick faktiskt en mot slutet, innan vi skulle dra oss hemöver.. en liten, liten gädda! Inte större än våra drag ens! Så den kastade vi i sjön igen, skulle inte finnas något ätbart på den över huvud taget..  Det sorgliga var att denna gäddan fick jag på den spinnare som Thomas använt under princip hela tiden men när han höll i spöt  - ja, då ville de stora rackarna fram.. men när lilla jag höll i spöt kom det en bebis... kanske kände fiskarna att de skulle dra ned hela lilla mig i sjön om de skulle nappa, och därför struntade de i det? Kanske ville de vara snälla? Kanske gjorde de mig en tjänst? Vem vet, men lite ledsen var jag faktiskt över att inte få med en enda egen fångst hem!

Farfar blev iaf nöjd när vi svängde förbi dem halv tio på kvällen och levererade en stor påse med fisk!
Som tack fick Thomas en ask choklad (ska väl inte missunna han det..det var ju faktiskt hans fiskar - tur att jag inte gillar den chokladen) ;P

När ska jag få håva in gammelgäddan? =O



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0